9. FAZ

Novi Festival Autića Zagreb održat će se u Zagrebu, Voćarska 71 10.06.2017. od 12 sati
Tko je tko

Novi članovi, predstavite se ovdje
Autić-putnik

Autić-putnik: najbolji mainline po svijetu
Naj autić

Izbor za najbolji mainline autić 2016. godine
Custom

Prerade die-cast modela
KK Autići

Klub kolekcionara "Autići", Osijek
Hot Wheels

Pregled Hot Wheels izdanja
348 GTS BBR

BBR Ferrari 348 GTS 1993 1/43, limited 10 pcs

Autor Tema: BMW M3 E30 1989  (Posjeta: 1081 )

Offline Smilidon Fatalis

  • Punopravan član
  • **
  • Postova: 223
BMW M3 E30 1989
142806 « : 05 Veljača 2015 11:37 »

Nakon uspeha u Formuli 1, BMW Motosport se vraća svojim korenima, trkama turističkih automobila. Nemački proizvođač je rešio da stvori novu poboljšanu verziju tek uvedene E30. U to vreme popularni nemački i evropski šampionati u turističkim šampionatima su bili pod okriljem grupe A. Pravila su nalagala da automobil može da prođe homologaciju samo ukoliko se proizvede 5000 automobila u periodu od 12 meseci.
U to vreme najači motor koji je E30 posedovao je bio 2,5 litarski 6-cilindrični motor. On je bio previše dugačak i težak pa su se odlučili za drugačiji pristup. Motor je nastao za 14 dana pa je dobio naziv S14. Sa obzirom da je nastao za tako kratak period logično je da nastao spajanjem više postojećih delova. Novi motor je ustvari bio motor iz M1 al su dva cilindra odstranjena. Sa još dosta kombinovanja nastao je motor od 2,3 litre koji je isporučivao 280 do 300 konja na 8400 obrtaja u min.
U Frankfurtu 1985 prikazan je novi E30 M3. Umesto 5000 proizvedeno je 15000 automobila.
Ono što je je stvorilo legendu od M3 su uspesi na stazi. Popularna “kockica”, kako je kod nas zovu, je između ostalog osvojila mnoge domaće i međunardne titule, uključujući DTM, kao i mnogo pobede na WRC-u  prve posle 14 godina za BMW..
Nešto o modelu
Model koji vam danas predstavljam je BMW E30, marke IXO, koji je učestvovao na reliju Principe de Asturias 1989. Za mene je ovaj model poprilično značajan jer je on odredio smer kojim će moja kolekcija ići. A to su naravno trkački automobili. Sećam se da sam poslao mog bliskog rođaka da ide na berzu automobila i da ukoliko vidi BMW E30 da ga obavezno kupi. Nakon dugog iščekivanja, čekanje se isplatilo, rođak mi se javio i rekao da pogledam mejl. Ovo me je čekalo.

Mom oduševljenju nije bilo kraja. Danas kada pogledam ovaj model, osetim tu istu žar i sa ponosom mogu da predstavim ovaj ne tako savršen model.
Spolja model izgleda solidno. Boja je solidno nanešena ali ima grešaka pri prelazu između plave i bele što se vidi na slikama, ali ne upada toliko u oči. Nalepnice su dobre, ništa ne fali. Auspuh je popunjen pa izgleda nerealno. Blatobrani bi trebalo da su bele boje. Maglenke nekako upadaju u oči i po meni ne izgledaju baš realno.  Retrovizori imaju ogledalca, što se ne viđa na svakom modelu u ovom cenovnom rangu. Brisač je dobar. Felne izgledaju solidno, ja sam dodao crne tačke kako bi izgledalo realnije, tu su i diskovi ali nažalost fale klešta. Žmigavci nisu nalepnice što je lep detalj.

Kada odvrnemo dva trouglasta šarafa dobijamo ovakvu unutrašnjost.


Unutrašnjost krase kadice, sa pojasevima koji su naravno nalepnice (kažem naravno jer u ovom cenovnom rangu ne možemo očekivati više). Pored kadice, postoji instrument tabla koja ima nalepnicu koja lepo daje kontrast crnoj boji, zatim menjač, i protivpožarni aparat. Ono što je meni zanimljivo je da je ovaj model kao i pravi stvoren za modifikacije, pa je tako moguće ofarbati neke stvari koje fabrika nije uradila ali je naglasila u kalupu, pa tako imamo papučice gasa, kočnice i kvačila, zatim, žičice koje mirna ruka može da naglasi, kao i razni drugi detalji.
Zaključak
Sve u svemu, ovo je dobar model za male pare, ja sam ga platio 15e, i za te pare je odličan. Za one sa mirnijom rukom ovaj model uz neka poboljšanja može ravno da stoji i uz neke “ozbiljnije” proizvođače.




Malo više slika na:
http://racing-stories43.blogspot.com/2015/02/bmw-e30.html

Offline sime-x

  • Global Moderator
  • Senior member
  • *****
  • Postova: 2089
Odg: BMW M3 E30 1989
142821 « Odgovori #1 : 05 Veljača 2015 16:05 »
super recenzija i predstavljanje modela. :allocafe:
uvik kontra

Offline Smilidon Fatalis

  • Punopravan član
  • **
  • Postova: 223
Odg: BMW M3 E30 1989
142823 « Odgovori #2 : 05 Veljača 2015 16:16 »
super recenzija i predstavljanje modela. :allocafe:
Hvala :)

Offline dmj

  • Veteran na forumu
  • ******
  • Postova: 5554
Odg: BMW M3 E30 1989
143155 « Odgovori #3 : 13 Veljača 2015 12:05 »
Sve super, jedino se iz teksta može pogrešno shvatiti da je E30 M3 ostvario mnoge WRC pobjede, a zapravo je pobjeda na Korzici 1987. bila jedina. To je uistinu bila prva pobjeda za BMW nakon 14 godina, druga i zasad zadnja uopće. S obzirom na debakl WRC projekta s Minijem, vjerujem da će još zadugo tako i ostati.
Via Ciro Menotti 322

Offline Smilidon Fatalis

  • Punopravan član
  • **
  • Postova: 223
Odg: BMW M3 E30 1989
143215 « Odgovori #4 : 14 Veljača 2015 07:12 »
Sve super, jedino se iz teksta može pogrešno shvatiti da je E30 M3 ostvario mnoge WRC pobjede, a zapravo je pobjeda na Korzici 1987. bila jedina. To je uistinu bila prva pobjeda za BMW nakon 14 godina, druga i zasad zadnja uopće. S obzirom na debakl WRC projekta s Minijem, vjerujem da će još zadugo tako i ostati.
Hvala na ispravci  :allocafe: