9. FAZ

Novi Festival Autića Zagreb održat će se u Zagrebu, Voćarska 71 10.06.2017. od 12 sati
Tko je tko

Novi članovi, predstavite se ovdje
Autić-putnik

Autić-putnik: najbolji mainline po svijetu
Naj autić

Izbor za najbolji mainline autić 2016. godine
Custom

Prerade die-cast modela
KK Autići

Klub kolekcionara "Autići", Osijek
Hot Wheels

Pregled Hot Wheels izdanja
348 GTS BBR

BBR Ferrari 348 GTS 1993 1/43, limited 10 pcs

Autor Tema: LOTUS ELAN S/E by Autoart  (Posjeta: 627 )

Offline nebeski

  • Senior member
  • *****
  • Postova: 1832
LOTUS ELAN S/E by Autoart
2080 « : 24 Rujan 2007 09:43 »
LOTUS ELAN S/E by Autoart Cijena: 54 $

Dosta pristupačna cijena za jedan AutoArt model odmah je jasna svakom poznavatelju ovog modela, jednostavno Lotus Elan je malen auto, u slučaju pravog modela u pitanju je bila karoserija od fiberglasa, koja je slijedila krilaticu Colina Chapmana, osnivača i vlasnika tvrtke Lotus, da svaki pravi trkaći auto prije svega treba biti lagan, a u laganoj karoseriji motor može biti i slabiji, efekt ostaje isti. U osnovi Elan je nasljednik modela Elite, koji je predstavljen 1957. godine, također u koncepciji sa fiberglas karoserijom, ali se njegova proizvodnja pokazala razmjerno skupom, te je 1962. zamijenjen modelom Elan, koji je zbog korištenja velikoserijskih elemenata i pojednostavljene karoserije bio puno jeftiniji i stvarao manje troškove Lotusu.

Model kojeg ovdje predstavljam je umanjena verzija modela iz 1966. godine, koja nosi naziv S3 (Treća serija) S/E (Special equipment). Ova verzija je imala ojačani motor iz Forda Cortine sa 115 konja, izmjenjene karakteristike mjenjača i izmjenjene elemente postroja i ovjesa i nove kotače sa radijalnim gumama što je rezultiralo brzinom od 120 milja na sat i manjom potrošnjom u odnosu na prethodne modele.

Autoart je uradio odličan posao. Automobil je stigao u oklopu od stiropora, potpuno slobodan od bilo kakvih vijaka koji bi ga učvrstili, jer je oklop od stiropora rađen upravo tako da auto izdrži transport bez i najmanje packe, a u isto vrijeme da model kasnije ne naružuju često prenaglašene vođice za vijke i navoje.

Automobil je lagan u stvarnosti, ali je model razmjerno težak, iako malih dimenzija.

Prvi pogled na automobil daje dojam izuzetno preciznog rada. Razmaci dijelova karoserije su filigranski, a žuta boja savršena, sa jakim osjećajem dubine boje, bez ijednog traga lošeg farbanja, zareza, točkice ili balončića.

Mdelu se otvaraju vrata, poklopci motora i prtljažnika. Otvaranje je lagano i meko, bez ikakvoh zvukova. naravno, preporučujem specijalni štapić za otvaranje vrata, jer otvaranje noktima je rizik da nešto slomijete ili da vam otpadne ručica. Ipak su ovo prefini detalji.. a i vrlo je važno izbjegavati otvaranje vlastitim rukama, jer znoj s prstiju često ugrožava kromirane elemente, koji nakon dugotrajnog tretiranja prstima znaju izgubiti sjaj ili potamniti.

Prtljažnik se otvara također jako lako i to pomoću odlične imitacije originalnih vanjskih šarki.
Prtljažnik nije tapaciran tepihom, jer njega nije ni bilo na originalnom predlošku, već tek plastikom, koja je imitacija gume. Inače, vrata se zatvaraju lako, odlično naliježu, nema zime - niti nakon više stotina otvaranja neće dobiti lufta. Šarke vrata su izvedene po sistemu osigurača.

Unutrašnjost je izvedena vizualno perfektno, satovi i imitacija drveta na instrument ploči su detaljni i vjerno preslikavaju original. Inače, ono što i ovdje fascinira da je sve zadržalo odnos razmjere 1/18, od obruča volana, mjenjača, papučica, čak i kada su u potanju najsitniji kromirani detalji. To je razlika između AutoArta i jeftinijih proizvođača. Sjedala su, nažalost, od tvrde plastike, iako vizualno vjerno prikazana. To je moja jedina veća zamjerka AutoArtu. Kyosho i Minichamps već odavno rade sjedala od materijala koji dišu i daju dojam pravih materrijala kojima su rađena sjedala na pravom autu.

Kotači su rađeni u kombinaciji mat sredine i kromiranih obruba, što djeluje jako efektno, zajedno sa ukrasnim osiguračima glavčina. U stilu svakog drugog AutoArta urađene su i gume - od vrlo mekanog materijala, pa će, ako model duže bude stajao na tvrdoj podlozi dobiti džombe, koje je malo teže ispraviti. Nedostatak svih AutoArtovih modela, pa i ovoga je nedostatak funkcionalnog ovjesa, koji bi barem malo ublažio tu pojavu, ovako cijela težina modela legne na mekane gume.
Motor je urađen detaljno, kada sam ga usporedio sa motorom u Cortini, također od Autoarta, potpuno su identični, tek je razmještaj pomoćnih dijelova drugačiji. Ožičenje motora i ostali detalji, kao i natpisi i pločice sa serijskim brojevima šasije i motora vjerno su prikazani. Svjetla se podižu na "prekidač" smješten sa donje strane automobila, između ruba karoserije i kartera motora. Rukovanje navedenim prekidačem je vrlo lako. Svjetla spuštate ručno, pritiskom prsta na jedan od farova.

Sve u svemu - ocjena 8,0/10. Minusi za nepostojanje funkcionalnog ovjesa i tvrda sjedala (trademark AutoArta), plus za realnost prikaza, odličnu boju, oznake i vrhunsku izradu i preciznost.
« Zadnja izmjena: 22 Prosinac 2014 21:32 sime-x »