9. FAZ

Novi Festival Autića Zagreb održat će se u Zagrebu, Voćarska 71 10.06.2017. od 12 sati
Tko je tko

Novi članovi, predstavite se ovdje
Autić-putnik

Autić-putnik: najbolji mainline po svijetu
Naj autić

Izbor za najbolji mainline autić 2016. godine
Custom

Prerade die-cast modela
KK Autići

Klub kolekcionara "Autići", Osijek
Hot Wheels

Pregled Hot Wheels izdanja
348 GTS BBR

BBR Ferrari 348 GTS 1993 1/43, limited 10 pcs

Autor Tema: Renault 5 Alpine vs. Renault 5 Alpine Turbo  (Posjeta: 1737 )

Offline dome015

  • Aktivan
  • ***
  • Postova: 331
Renault 5 Alpine vs. Renault 5 Alpine Turbo
38651 « : 19 Lipanj 2010 15:21 »
Pozdrav cijenjenom društvu!
Kako u zadnje vrijeme ponovno muku mučim s vremenom tako je „nastradao“ i hobby, odnosno proširenje kolekcije. No da nije sve baš tako crno pobrinula se ekipica iz francuske potpomognuta ručicama i alatima sa dalekog istoka i „natjerala“ me na nabavku dva modela u 1-18 skali.

Isto tako da ne ispadne da se samo „služim“ vašim informacijama ovaj put sam, vidjevši nešto slično na nekim stranim stranicama odlučio napraviti malu usporedbu.  

Obzirom da sam još uvijek vlasnik Renaulta 5 iz 1978 godine,

i koji je isto tako jedan moj „hobby“ budući na njemu uvijek ima prostora za „ulaganje“ i popravljanje, renaultove „petice“, bez obzira na veličinu ili model koji prikazuju, odavno su predmeti od „posebnog“ interesa za mene.

Do prije dvije, tri godine u kolekciji su se nalazili samo mali 1-6x, odnosno 1-43 ali nakon što je Solido izbacio prvi Renault 5 TL u 1-18

malo sam se okrenuo i tim većim mjerilima. Nakon TL-a na police je isto tako od solida stigla i crna Renault 5 Alpine,

a jedina zamjerka do nedavno bile su joj „felge“.

Tražeći neke sitnice za svoju „pravu“ u garaži, na internetu sam naletio na fotke Alpine Turbo od Otta i ostao „paf“. Alpina Turbo, prave felge, metallic plava, kao i ona koja je u garaži samo manja....

Odluka je brzo pala i krenuo sam u potragu. Naravno da sam najprije pokušao na njihovom web shopu no zakasnio sam ni manje ni više nego dva mjeseca. Kažu da su ih rasprodali i prije nego su dospjele u njihov dućan. No zato postoji e-bay i nakon desetak dana dopisivanja s članovim iz francuske konačno se našao jedan s kojim sam se dogovorio o poštarini i ostalim detaljima....

...i sada kada je Renault 5 Alpine Turbo u polici red je da o njemu nešto kažem i prvi puta pokušam „na glas“ napraviti neku usporedbu sa Solidom iako to zapravo i nisu „isti“ modeli.

Solido „prikazuje“ običnu Alpinu a Otto „nadogradnju“, odnosno Alpine Turbo varijantu.

Kako fotke uvijek više govore od riječi krećem!!

Za početak, fotka na kojoj je moguće vidjeti da su veličinom gotovo identični pa se kao takvi savršeno uklapaju jedan pored drugog na polici!







Prije nego bilo što drugo o modelima kažem moram istaknuti fenomenalno lakiran Otto model. Uistinu izgleda kao da je rađen po svim pravilima struke i da je završna obrada rađena u vrhunskoj autolakirnici.





Kod prikaza prednjeg kraja jasno je vidljiva razlika u „opremi“ odnosno u motoru koji se skriva ispod prednje haube, kao i da Turbo oprema nije uključivala kromirane lajsne na prednjoj maski. Originalne „Cibie“ žute maglenke kao i plastika pokazivača smjera odnosno pozicionog svjetla realnije izgleda kod Otta. Otvor za zrak iznad mjesta za regu majstori iz Otta su točno kao i na „pravoj“ povećali u odnosu na onaj branik koji je skrivao običan atmosferski motor. Isto tako su obratili pozornost i na velićinu branika/spojlera koji je kod Otta nešto „niži“ ako se gleda u odnosu na „cestu“ što isto tako odgovara odnosima u 1-1 varijantama.





Sada dolazim do onog dijela koji me kod solida najviše smetao. Obje varijante su ispravne, a kako su nas davno učili da se o ukusima ne raspravlja ja ću samo reći da mi se neusporedivo više sviđa felga s Alpina Turbo modela. Dodatnu prednost Otta teško je prikazati slikom ali kada prstima dotaknete jedan i drugi kotač onda se razlika osjeti. Kod Solida je to tvrdo i plastično dok kod Otta baš imate osjećaj da ste primili nešto gumeno.  



Evo malo i ostalih detalja. Položaj brisača, unutrašnjeg i vanjskog retrovizora, unutrašnjosti.... Iako je kod Otta nemoguće otvoriti vrata i malo bolje zaviriti u unutrašnjost, vjerujte mi da unutra nedostaje samo ključ u bravi,  desno od pravog trokrakog, kožom presvučenog Alpina volana.







Slijedeći detalj je neusporedivo bolji kod Otta. Prikaz bravice, koju je uostalom Solido i zaboravio označiti i „kvake“ na vratima jednostavno vas vuče da na Ottu okrenete dlan prema sebi, uvučete četiri prsta „iza“ vrata a palcem stisnete gumb kako bi vam se otvorio svijet jedne posebne „jurilice“



Sada dolazimo i do naljepnica koje su u vrijeme kada je ovaj automobil bio „in“ označavale koju varijantu petice zapravo posjedujete i što se krije pod poklopcem motora.



Osim naljepnica na ovim slikama se primjećuje još jedan detalj, odnosno prikaz različitih paketa dodatne opreme vidljiv na zadnjim prozorima gdje su oba proizvođača napravila malu grešku.

Otto Alpina Turbo bi trebao prikazivati model kod kojeg se zadnji prozor mogao otvoriti sistemom „leptira“, odnosno više rezine opreme koja je omogućavala odmicanje same staklene površine dok je guma koja je spriječavala ulaz vode ostajala na karoseriji. Tu nalazim mali „feler“ jer uz „b“ nosač krova nedostaju „nosači“ a ni kvake nema na suprotnoj strani. Da su htjeli opremu sa prozorom kojeg nije moguće otvoriti onda je isti morao biti u gumenom okviru i nikako sa iscrtavanjem ruba prozora koji na pravoj varijanti nikada nije postojao.

Solido je pak želo prikazati model koji je to otvaranje imao pa je tako zadnjim prozorima „pridružio“ kromirane nosače stakla uz „b“ nosač krova i jednu na suprotnoj strani koja bi trebala prikazivati kvaku, no greška je u tome što su u solidu taj prozor „uvalili“ u gumeni okvir kojega nije bilo moguće otvarati.



Stražnjem kraju nemam zamjerki iako je evidentno da je završna obrada i briga za detalje opet na strani Otta. Plastika zadnjih svjetala izgleda „čistija“ kod Otta no i Solidova može prikazivati realnost budući je Renault jedno vrijeme imao problema s kvalitetom plastike koju je koristio, odnosno ista se znala jako brzo „zamutiti“.





Na zadnjim krajem Alpine Turbo osim prepoznatljivog natpisa na dnu zadnjeg stakla ističe se i zadnji lonac koji je i na pravom modelu smješten s vozačeve strane dok je zadnji lonac običnog atmosferskog motora bio smješten poprečno, ispred rezervoara pa je na stražnjem kraju bio vidljiv samo završetak ispuha. Kod prije spomenutog TL, GTL –a i ostalih motora ispoc 1300 ccm lonac je bio smješten iznad kotača u prednjem lijevom blatobranu. Takvo konstrukcijsko rješenje zadavalo je mnogo problema vlasnicima slabijih modela jer je svaka vožnja po mokroj cesti rezultirala nepredviđenim hlađenjem jako zagrijanog ispušnog lonca koji je zbog toga često pucao na spojevima.        

Sve u svemu jasno je da su detalji uvjerljivo bolje prikazani na Otto modelu no to i nije ništa čudno. Osim što je model noviji i sama filozofija proizvođača je takva da uvijek pokušava biti što bliža originalu a i limitirane serije, u slučaju Alpine Turbo 1500 komada, traže određenu dozu preciznosti.

Na kraju nešto i o cijeni, odnosno omjeru uloženo dobiveno. Sa poštarinom, Alpina Turbo koštala me 70 eura što je za 15-ak eura više nego da sam isti model uspio nabaviti direktno s njihovog web shopa tako da sam još dobro i prošao. U odnosu na Solido otprilike dvostruko skuplje no neka je! Netko će možda reći da je 70 eura previše za model koji nema podvozje, nema mogućnost otvaranja vrata, nema detalja motora, nema mogućnosti „upravljanja“ prednjim kotačima...  no ja ne žalim! Toliko me oduševio ovaj Otto da vam jednostavno ne mogu opisati svoje zadovoljstvo kada bacim pogled na policu gdje je parkiran! Toliko je dobar da me natjerao na nabavku još jednog njihovog modela ali o istom jednom drugom prilikom.






Offline Disco Volante

  • Global Moderator
  • Veteran na forumu
  • *****
  • Postova: 5684
(Nema naslova)
38658 « Odgovori #1 : 20 Lipanj 2010 03:49 »
Pozdrav kolega, dugo te nije bilo u našim redovima!
Petica je fantastična, kao i svi Ottovi modeli što sam imao prilike vidjeti prema slikama na drugim forumima i oduševljenju kolekcionara. Zaista su unijeli osvježenje na tržištu 1:18 modelima koje nitko drugi niti ne pomišlja napraviti, a koji su bliski i dragi velikom broju ljudi koji su posjedovali i divili se tim automobilima na cesti.  
Cijena kod takvih modela, koji imaju posebno značenje za nekoga, meni nikada nije bila sporna i mišljenja sam da ono što čovjeka veseli, ukoliko si može priuštiti, itekako bi u tome trebao i uživati.  :miga:
Projekt "prave" Petice mi je posebno zanimljiv!
"La vita è troppo corta per non guidare italiano"

Offline isporcic

  • Veteran na forumu
  • ******
  • Postova: 8119
(Nema naslova)
38769 « Odgovori #2 : 24 Lipanj 2010 10:58 »
Citat:
20.06.2010. 00:21 dome015 napisao-la je:
Pozdrav cijenjenom društvu!
Kako u zadnje vrijeme ponovno muku mučim s vremenom tako je „nastradao“ i hobby, odnosno proširenje kolekcije. No da nije sve baš tako crno pobrinula se ekipica iz francuske potpomognuta ručicama i alatima sa dalekog istoka i „natjerala“ me na nabavku dva modela u 1-18 skali.


Mrak usporedni test :uskl:
Otto se čini stvarno OK, ja bi 309 GTI16, samo da se otvaraju vrata...