9. FAZ

Novi Festival Autića Zagreb održat će se u Zagrebu, Voćarska 71 10.06.2017. od 12 sati
Tko je tko

Novi članovi, predstavite se ovdje
Autić-putnik

Autić-putnik: najbolji mainline po svijetu
Naj autić

Izbor za najbolji mainline autić 2016. godine
Custom

Prerade die-cast modela
KK Autići

Klub kolekcionara "Autići", Osijek
Hot Wheels

Pregled Hot Wheels izdanja
348 GTS BBR

BBR Ferrari 348 GTS 1993 1/43, limited 10 pcs

Autor Tema: 1930 Bugatti Royale Coupé Napoleon - Franklin Mint 1/24  (Posjeta: 1238 )

Offline SZ

  • Punopravan član
  • **
  • Postova: 214
1930 Bugatti Royale Coupé Napoleon - Franklin Mint 1/24
124400 « : 16 Ožujak 2014 17:13 »


Bugatti Type 41, poznatiji kao Royale se "proizvodio" od 1929. do 1933. godine.
Osmišljen da bude najluksuzniji automobil svih vremena imao je nesreću da ugleda svjetlo dana  u vrijeme velike ekonomske krize i od planiranih 25 napravljeno je svega 6 primjeraka.
Sa dužinom od 6,4m i težinom od preko 3 tone spada u najveće automobile ikad napravljene.
Pogonski agregat je redni osmocilindraš zapremine 12,7 litara (u model Napoleon je ugrađen prototipski motor od 14,7 l) koji je prvobitno bio namjenjen za potrebe avioindustrije. Motori su, zavisno od verzije, imali snagu od 275 do 300KS.
Interesantno je da su 23 preostala motora, nakon prestanka proizvodnje Royala iskorištena za pogon SNCF- ovog voza, što bi se kod nas kazalo šinobusa - ugrađivana su 2 ili 4 motora po jedinici, a kasnije je Bugatti isporučio još 186 motora, što je djelimično ublažilo komercijalni fijasko projekta Royale.

Oznake modela su sljedeće:

41.110 - Coupé Napoleon
41.111 - Coupé de ville Binder
41.121 - Cabriolet Weinberger
41.131 - Limousine Park-Ward
41.141 - Kellner car
41.150 - Berline de Voyage

Fotografije se mogu naći ovdje:
http://www.ilsatiro.com/?p=214

Svi proizvedeni Royali su preživjeli i postali muzejski eksponati, koji  s vremena na vrijeme pojave na nekom car show-u, kao svjedoci epohe kada su automobili bili više od pukog prevoznog sredstva.

A sada malo o modelu.
Godina proizvodnje je 1989.
Očekivano, prilično je markantan. Zbog crne boje ipak izgleda malo manji- dužina 25cm, težina cca 800 grama.




Proporcije su savršene. Lak baš i nije - poklopac motora nije ofarban najkvalitetnije, što sam oprezno započeo popravljati poliranjem.


Sama karoserija je poprilično vjerna originalu, što i nije bilo teško postići, obzirom da pravi automobil i nema puno detalja po karoseriji, tipa retrovizora, lajsni i slično. Ako bi i bilo zamjerki, odnosile bi se na "škrge" na poklopcima motora - da su sa otvorima bilo bi atraktivnije.

Offline SZ

  • Punopravan član
  • **
  • Postova: 214
Odg: 1930 Bugatti Royale Coupé Napoleon - Franklin Mint 1/24
124401 « Odgovori #1 : 16 Ožujak 2014 17:18 »
Ovaj dio na pragu, ne znam kako bih ga nazvao (možda antiskating  :laugh1: ), na pravom modelu je kromiran, istina, to bi se dalo lako rješiti uz malo srebrne boje, ali za sada ne bih dirao.



Vrata bi se trebala otvarati malo više, naročito zadnja, ali vjerovatno zbog samog načina kako su prikačena bi udarala u prednja kada bi hod bio veći.



Razmak između vrata i karoserije bi mogao biti manji, ali iako ne dihtuju idealno, kada se zatvore stoje čvrsto i ne klaparaju.


Motorski prostor je korektno izveden, naročito je dopadljiv upravljački mehanizam - dovoljno je jak da volan pomjera točkove bez problema i kada model stoji na podlozi.




Prednji dio, hladnjak i farovi su dobro izvedeni, žmigavci na blatobranima su mogli biti malo detaljniji.


Najveća zamjerka na modelu je instrument tabla (ako se par naljepnica uopšte može nazvati tako). Nedopustivo je na modelu  ovog cjenovnog ranga i sa otvorenim vozačkim prostorom koji najviše privlači pažnju, takvo zanemarivanje detalja.


Teoretski bi se izgled table mogao popraviti sa odgovarajućim kromiranim prstenovima oko satova, ali bi to bilo vrlo teško izvesti a da se ne vide tragovi ljepila.
Nedostaje i pregrada prema motorskom prostoru


Volan i poluge/ručice mjenjača - kočnice su pristojni, kao i sjedište, koje je naravno plastično, ali ima reljefnu strukturu pa izgleda bolje od uobičajenih rješenja za iste.


Zatvoreni dio vozila ima tepih na podu i sjedišta tapacirana u  štof veselog dezena. Dojam kvari panel na pregradi prema vozačkom prostoru  od plastike (na originalu od drveta) koji izgleda prejeftino.



Felge (na originalu 22 cola) su urađene kvalitetno, lijepo su kromirane pa se može i ogledati u njima, gume su mogle biti bolje, pomalo izgledaju plastično.


Donji postroj je manje-više ok, cijev auspuha bi morala imati neki otvor na kraju.




Iako sam naveo dosta primjedbi, one nisu toliko bitne za cjelokupni "umjetnički dojam" ovog modela, koji kada se stavi u vitrinu sa ostalim modelima, svojim izgledom plijeni pažnju (neko će reći da to zavisi i od modela koji ga okružuju, ali nije važno  :zubi: )
Ukupna ocjena 8.


Offline sime-x

  • Global Moderator
  • Senior member
  • *****
  • Postova: 2111
Odg: 1930 Bugatti Royale Coupé Napoleon - Franklin Mint 1/24
124437 « Odgovori #2 : 17 Ožujak 2014 16:20 »
odlična recenzija kolega :allocafe:
samo da malo dopunim za Coupe Napoleon, jer ipak se on prestavlja i o njemu je priča. prvi Type-41 Royale na šasiji 41110 bio je model Royale Coupe Weymann 1929, kojeg je Ettore Bugatti razbio. Royale Coupe Weymann je bio toliko oštečena karoserija, da je na toj šasiji 41110 1930 napravio novu, popularnu Royale Coupe Napoleon.
evo i slike Royale Coupe Weymann
uvik kontra

Offline SZ

  • Punopravan član
  • **
  • Postova: 214
Odg: 1930 Bugatti Royale Coupé Napoleon - Franklin Mint 1/24
124442 « Odgovori #3 : 17 Ožujak 2014 19:04 »
Hvala na dopuni i fotografiji  :palac:
Našao sam i ja taj podatak, ali ga nisam ubacio jer nisam želio da priča ode previše u širinu, odnosno da se recenzija modela ne pretvori u prikaz pravog automobila, pa sam gledao da stavim samo osnovne podatke.

Offline sime-x

  • Global Moderator
  • Senior member
  • *****
  • Postova: 2111
Odg: 1930 Bugatti Royale Coupé Napoleon - Franklin Mint 1/24
124468 « Odgovori #4 : 17 Ožujak 2014 23:17 »
ali sa to pričom se nebi otišao u širinu, ve bi dobijo na saznanju kako je nastao model koji prestavljaš. ali dobro uvjek se da dopuniti. :palac:
samo tako nastavi sa recenzijama, dobro ti ide. :allocafe:
uvik kontra