9. FAZ

Novi Festival Autića Zagreb održat će se u Zagrebu, Voćarska 71 10.06.2017. od 12 sati
Tko je tko

Novi članovi, predstavite se ovdje
Autić-putnik

Autić-putnik: najbolji mainline po svijetu
Naj autić

Izbor za najbolji mainline autić 2016. godine
Custom

Prerade die-cast modela
KK Autići

Klub kolekcionara "Autići", Osijek
Hot Wheels

Pregled Hot Wheels izdanja
348 GTS BBR

BBR Ferrari 348 GTS 1993 1/43, limited 10 pcs

Autor Tema: Istočnoeuropski automobili u 1/6x omjeru  (Posjeta: 4542 )

HemiCuda

  • Gost
Istočnoeuropski automobili u 1/6x omjeru
8995 « : 23 Prosinac 2007 15:16 »
Evo, da se pozabavimo i ovom temom, "originalni" rusi su nam svima poznati, svatko je imao ili još uvijek ima barem jednog Moskviča, Volgu ili Čajku u 1/43 omjeru...
Kao što više manje svi znamo, Rusi su modele proizvodili samo u 1/43 omjeru, za omjer 1/6x se pobrinuo proizvođać modela Grell i pivovare sa istoka njemačke koje izdaju u zadnje vrijeme jako popularne serije tzv "DDR" vozila. I njih je ulovila nostalgija za prošlim vremenima...  :miga:  :miga:  :miga:

Pivovara Sternquell je od 2005 godine dosad izdala 3 serije "DDR" vozila pod nazivom "mladenački snovi iz DDR-a" u kojima su predstavljena vozila iz bivšeg "istočnog bloka"

Ovdje predstavljam prvih 5 od ukupno 14 koliko ih imam:

1. Moskvić 412


2. Trabant 601


Trabant 601 proizvodio se od 1963 kada je predstavljen, do 1990 godine u tvornici VEB Sachsenring Automobilwerke u Zwickau. Proizveden je u preko 3 miliona primjeraka i u tri varijante karoserije, kao limuzina, od 1965 i kao karavan (universal) i od 1978 proizvodila se i varijanta "tramp" - riječ je o otvorenom vozilu koje se prvenstveno proizvodilo za potrebe vojske. Tijekom godina proizvodnje prošao je mnoge promjene ali sami oblik karoserije ostao je nepromjenjen od prvog do zadnjeg proizvedenog primjerka. Ispočetka je 2-taktni 2-cilindrični motor zapremine 600ccm razvijao snagu od 17kW, a od 1969 motor je "pojačan" na 19,1 kW. Maksimalna brzina ovog auta bila je cca 125 km/h. Zanimljivi detalj je i to da je unatoč zastarjeloj tehnologiji ovaj autić 1997 prošao i slavni "elchtest"


3. Volga M2410


4. ZAZ 968 Zaporožec


5. Tatra 2-603



 

Offline brum

  • Senior member
  • *****
  • Postova: 2032
(Nema naslova)
9000 « Odgovori #1 : 23 Prosinac 2007 15:40 »
2 Hemi Cuda

- ako je Strnquell pivovara, a Grell tvornica modela u kakvoj su oni međusobnoj vezi, s obzirom na naslov teme ?

Ovi modeli sasvim solidno izgledaju.

Primijetio sam da kolega Siniweb ima dosta lijepih Grell istočnjaka u karakterističnoj bežzelenoj boji.
brum, bruu, bruuum...!

HemiCuda

  • Gost
(Nema naslova)
9001 « Odgovori #2 : 23 Prosinac 2007 15:42 »
Citat:
23.12.2007. 22:40 brum napisao-la je:

2 Hemi Cuda

- ako je Strnquell pivovara, a Grell tvornica modela u kakvoj su oni međusobnoj vezi, s obzirom na naslov teme ?

Ovi modeli sasvim solidno izgledaju.

Primijetio sam da kolega Siniweb ima dosta lijepih Grell istočnjaka u karakterističnoj bežzelenoj boji.


Grell pakira za pivovare te modele na blister pakiranja sa logom pivovare:


Sternquellova serija nije jedina, postoji još nekoliko pivovara koje imaju istočnjake, a sve ih je proizveo Grell.

Offline Siniweb

  • Global Moderator
  • Veteran na forumu
  • *****
  • Postova: 5973
    • Sinicars
(Nema naslova)
9034 « Odgovori #3 : 23 Prosinac 2007 17:23 »
Citat:
23.12.2007. 22:42 HemiCuda napisao-la je:

Sternquellova serija nije jedina, postoji još nekoliko pivovara koje imaju istočnjake, a sve ih je proizveo Grell.



Necu se praviti pametan, ali moram to pojasniti:

Za Grell modele kruze glasine da ih ustvari proizvodi "High Speed", a "Grell" je Agentura koja se bavi reklamnim proizvodima i merchandise-om.

Offline borna

  • Senior member
  • *****
  • Postova: 2038
(Nema naslova)
9044 « Odgovori #4 : 24 Prosinac 2007 03:06 »
Citat:
24.12.2007. 00:23 siniweb napisao-la je:

Citat:
23.12.2007. 22:42 HemiCuda napisao-la je:

Sternquellova serija nije jedina, postoji još nekoliko pivovara koje imaju istočnjake, a sve ih je proizveo Grell.



Necu se praviti pametan, ali moram to pojasniti:

Za Grell modele kruze glasine da ih ustvari proizvodi "High Speed", a "Grell" je Agentura koja se bavi reklamnim proizvodima i merchandise-om.


Nije važno imati samo autić,već treba što više znati o njemo kao "igrački i kao 1:1.Ovakve informacije su po meni veoma važne.
Pozdravi otac i slobodno ga ponovo dovedi da pričamo o našim temamama dok se vi dica igrate sa autićima. :crvenausta:  :crvenausta:  :vozi3:  :shocked:  :luxhello:  :laugh6:

HemiCuda

  • Gost
(Nema naslova)
9082 « Odgovori #5 : 25 Prosinac 2007 06:29 »
Citat:
24.12.2007. 00:23 siniweb napisao-la je:

Citat:
23.12.2007. 22:42 HemiCuda napisao-la je:

Sternquellova serija nije jedina, postoji još nekoliko pivovara koje imaju istočnjake, a sve ih je proizveo Grell.



Necu se praviti pametan, ali moram to pojasniti:

Za Grell modele kruze glasine da ih ustvari proizvodi "High Speed", a "Grell" je Agentura koja se bavi reklamnim proizvodima i merchandise-om.

Hvala siniju na dodatnim informacijama!  :smile:  :palac:

Ja nisam u mom prvom postu vezanom za ovu temu baš najbolje pojasnio neke stvari. Kao što je sini već napisao, tvrtka grell se bavi reklamnim proizvodima i merchandise-om, a među reklamne proizvode koje proizvode spadaju prvenstveno modeli reklamnih kamiona po kojima je ta tvrtka poznata. Da je proizvodnja modela outsourcana negdje u Kinu, to je naravno jasno, ali budući da na podnim pločicama piše samo Grell modell, onda i "credit" ide Grellu.

Budući da su razni oblici kolekcionarstva uzeli više-manje svugdje maha, tako su i njemačke pivovare u suradnji sa Grellom našle dodatni izvor zarade, naime, Sternquell modele se može kupiti u njihovom Fan shopu po cijeni od 5 Eura/kom + poštarina i uglavnom su rasprodani.
 

Offline borna

  • Senior member
  • *****
  • Postova: 2038
(Nema naslova)
9083 « Odgovori #6 : 25 Prosinac 2007 06:40 »
Citat:
25.12.2007. 13:29 HemiCuda napisao-la je:

Citat:
24.12.2007. 00:23 siniweb napisao-la je:

Citat:
23.12.2007. 22:42 HemiCuda napisao-la je:

Sternquellova serija nije jedina, postoji još nekoliko pivovara koje imaju istočnjake, a sve ih je proizveo Grell.



Necu se praviti pametan, ali moram to pojasniti:

Za Grell modele kruze glasine da ih ustvari proizvodi "High Speed", a "Grell" je Agentura koja se bavi reklamnim proizvodima i merchandise-om.

Hvala siniju na dodatnim informacijama!  :smile:  :palac:

Ja nisam u mom prvom postu vezanom za ovu temu baš najbolje pojasnio neke stvari. Kao što je sini već napisao, tvrtka grell se bavi reklamnim proizvodima i merchandise-om, a među reklamne proizvode koje proizvode spadaju prvenstveno modeli reklamnih kamiona po kojima je ta tvrtka poznata. Da je proizvodnja modela outsourcana negdje u Kinu, to je naravno jasno, ali budući da na podnim pločicama piše samo Grell modell, onda i "credit" ide Grellu.

Budući da su razni oblici kolekcionarstva uzeli više-manje svugdje maha, tako su i njemačke pivovare u suradnji sa Grellom našle dodatni izvor zarade, naime, Sternquell modele se može kupiti u njihovom Fan shopu po cijeni od 5 Eura/kom + poštarina i uglavnom su rasprodani.
 



E sad sam skontao kako bi rekao Nedo zašto moji Grellovi voze pivsku burad.Hvala na informaciji. :crvenausta:  :crvenausta:  :crvenausta:  :crvenausta:  :crvenausta:
Jedan je noćas zalutao na Šalatu. :pivo:  :pivo:  :pivo:  :pivo:  

HemiCuda

  • Gost
(Nema naslova)
9084 « Odgovori #7 : 25 Prosinac 2007 07:01 »
Budući da pod borom nisam našao niti jedan  :auto3: , morao sam se utješiti na neki način pa sam pootvarao ostatak Grellova...  :miga:  :miga:  :miga:

6. FRAMO V901/2 kombi


7. Moskvić 423 karavan


8. Volga GAZ M21


Ova dva Sachsenringa su proizvedeni u istoj tvornici koja je kasnije počela proizvoditi trabant.

9. Sachsenring P240 karavan


10. Sachsenring P240 cabrio


11. EMW 327/3

Sličnost sa BMW-om nije slučajna, Tvornica u Eisenachu je bila u vlasništvu BMW-a, u tom pogonu je počela proizvodnja BMW Dixija, prvog BMW-ovog automobila. Nakon 2. svj. rata ponovno je pokrenuta proizvodnja automobila, samo pod imenom EMW, čak je i okrugli znak bio skoro isti kao BMW-ov, samo što su polja bila crveno-bijela. Kasnije se u toj tvornici proizvodio Wartburg.

12. EMW 340/2

Automobil je također baziran na predratnoj BMW-ovoj tehnologiji.

13. IFA F8 luxus cabriolet

Jedan od zadnjih modela sa 4-taktnim motorom tvornice u Eisenachu koja je u međuvremenu i dobila novo ime.

14. IFA F9

Prvi automobil Eisenachske tvornice sa 2-taktnim motorom. Naime, proizvodnja za to vrijeme luksuznih automobila se kosila sa političkom doktrinom "države radnika i seljaka", pa je tvornica po nalogu "sa vrha" počela sa proizvodnjom jeftinijih vozila "za svakoga".
Utjecaj "sa vrha" je bio vidljiv u kompletnom daljnjem razvoju istočnonjemačke autoindustrije.
Zanimljiv podatak je i to da je konstrukcija karoserija ovog automobila također predratna, a potiče iz Audija koji je također imao tvornicu na istoku njemačke, u Zwickau.


Offline borna

  • Senior member
  • *****
  • Postova: 2038
(Nema naslova)
9085 « Odgovori #8 : 25 Prosinac 2007 07:11 »
Citat:
25.12.2007. 14:01 HemiCuda napisao-la je:

Budući da pod borom nisam našao niti jedan  :auto3: , morao sam se utješiti na neki način pa sam pootvarao ostatak Grellova...  :miga:  :miga:  :miga:

6. FRAMO V901/2 kombi
(Slika uklonjena.)

.




Sve je divno i krasno,ali se prvi prijavljujem za brisanje prašine kad završiš u ćuzi.Ili barem završi one kamiončiće i autobusić.E i pitaj koja ćuza ima auto-limarsku radionu.
Vidimo ih u živo u petak!

Offline bora2cv

  • Vrlo aktivan
  • ****
  • Postova: 848
(Nema naslova)
9088 « Odgovori #9 : 25 Prosinac 2007 08:59 »
2 HemiCuda

Ovi Grellovi modeli u 1:6x su veoma lepi, skoro da dolazim u iskušenje da počnem
da tu razmeru ozbiljnije skupljam. Mislim da nisam video da neki drugi proizvođač
pravi ove retke primerke iz DDR Nemačke. Sigurno imaju i onih starih i novijih
Wartburga i Trabanta.

Inače, nekada se znalo ko kosi a ko vodu nosi - mislim na proizvođače modela, na modelu
je odozdo pisalo ko ga je napravio i to je bilo to ... Sada se pojavljuju neka nova imena  
Altaya, Grani&Partners, Edison Giocatolli pa i taj Grell koji za svoj račun naručuju
modele kod pravih proizvođača a onda ih prodaju u svoje ime. To i nije loše jer se
povećava izbor a modeli su za nijansu lošiji od istih takvih u najskupljoj klasi a dosta
su jeftiniji. Meni jedino smeta što nisam siguran ko ih je napravio.  

Pogledao sam onu restauriranu Acadianu, imam takvu u istoj boji. I mojoj treba malo
šminke da izgleda kao ta tvoja. Inače, takva Acadiana  je original Citroenova a kod
nas su u Tomosu pravili nešto slično.
Zatvorena verzija se zvala DAK i ličila je na Acadianu ali sa grubim i oštrim ivicama
tog zadnjeg dela a bio je i kamiončić - pozadi tovarni prostor i cirada i zvao se GERY.
Ali modele tih vozila niko nije napravio ...

Sitnica po sitnica čini savršenstvo a savršenstvo nije sitnica ...

HemiCuda

  • Gost
(Nema naslova)
9090 « Odgovori #10 : 25 Prosinac 2007 09:13 »
Citat:
25.12.2007. 15:59 bora2cv napisao-la je:

2 HemiCuda

Ovi Grellovi modeli u 1:6x su veoma lepi, skoro da dolazim u iskušenje da počnem
da tu razmeru ozbiljnije skupljam. Mislim da nisam video da neki drugi proizvođač
pravi ove retke primerke iz DDR Nemačke. Sigurno imaju i onih starih i novijih
Wartburga i Trabanta.

Inače, nekada se znalo ko kosi a ko vodu nosi - mislim na proizvođače modela, na modelu
je odozdo pisalo ko ga je napravio i to je bilo to ... Sada se pojavljuju neka nova imena  
Altaya, Grani&Partners, Edison Giocatolli pa i taj Grell koji za svoj račun naručuju
modele kod pravih proizvođača a onda ih prodaju u svoje ime. To i nije loše jer se
povećava izbor a modeli su za nijansu lošiji od istih takvih u najskupljoj klasi a dosta
su jeftiniji. Meni jedino smeta što nisam siguran ko ih je napravio.  

Pogledao sam onu restauriranu Acadianu, imam takvu u istoj boji. I mojoj treba malo
šminke da izgleda kao ta tvoja. Inače, takva Acadiana  je original Citroenova a kod
nas su u Tomosu pravili nešto slično.
Zatvorena verzija se zvala DAK i ličila je na Acadianu ali sa grubim i oštrim ivicama
tog zadnjeg dela a bio je i kamiončić - pozadi tovarni prostor i cirada i zvao se GERY.
Ali modele tih vozila niko nije napravio ...




Grell je počeo sa kamionima, a priča sa DDR modelima je očiti rezultat zakona potražnje na tržištu... A i sve pivovare za koje se rade ti autići (sternquell nije jedina) su sa istoka njemačke...
Od Sternquella mi nedostaje prvi model iz te DDR serije, riječ je o wartburgu 312, ali i njega ću nadam se, uskoro nabaviti. Naručio sam i slijedeću isporuku tih autića u izdanju drugih pivovara, pa će uskoro ovdje biti predstavljeni wartburzi, druge varijante trabanta i ostali...

Sjećam se citroena DAK, zadnji dio je bio više čoškast, jedan moj susjed ju je vozio nekoliko godina, ako se ne varam, zadnja vrata se nisu otvara na stranu nego su imala šarke gore...



Offline borna

  • Senior member
  • *****
  • Postova: 2038
(Nema naslova)
9094 « Odgovori #11 : 25 Prosinac 2007 11:36 »
Citat:
25.12.2007. 15:59 bora2cv napisao-la je:a

kod
nas su u Tomosu pravili nešto slično.
Zatvorena verzija se zvala DAK i ličila je na Acadianu ali sa grubim i oštrim ivicama
tog zadnjeg dela a bio je i kamiončić - pozadi tovarni prostor i cirada i zvao se GERY.
Ali modele tih vozila niko nije napravio ...



Njih se još sjećam,čak mislim da njegdje imam test DAK od AVTA.Kak smo zašli u povijest mislim da je FAP napravio protip nekog mini-gradskog vozila mislim da mu je motor bio od Lamborginija,nije Miura :rotfl:  :rotfl:  :rotfl: bio je to neki motor za motokulitivatore,ako mlađi članovi nisu znali Lamborgini je počeo sa poljoprivrednim strojevima,Zastava je napravila prototip Bugija.Petljalo se ali barem se petljalo.

Offline bora2cv

  • Vrlo aktivan
  • ****
  • Postova: 848
(Nema naslova)
9104 « Odgovori #12 : 25 Prosinac 2007 14:15 »
Citat:
25.12.2007. 18:36 borna napisao-la je:

Njih se još sjećam,čak mislim da njegdje imam test DAK od AVTA.Kak smo zašli u povijest mislim da je FAP napravio protip nekog mini-gradskog vozila mislim da mu je motor bio od Lamborginija,nije Miura :rotfl:  :rotfl:  :rotfl: bio je to neki motor za motokulitivatore,ako mlađi članovi nisu znali Lamborgini je počeo sa poljoprivrednim strojevima,Zastava je napravila prototip Bugija.Petljalo se ali barem se petljalo.


Da ne odemo u off mada ja mislim da su priče o modelima i pravim automobilima
jako povezane i da neko ko skuplja modele jednostavno mora da zna ponešto i
o pravim automobilima jer da nije bilo njih ne bi bilo ni modela ...

Pokušavao sam da nađem sliku tog malog gradskog automobila ali bez uspeha. Koliko
znam nije ga pravio FAP već firma Poliester koja je isto iz Priboja. Doduše valjda su
su sarađivali sa FAP-om pošto su oni pravili samo plastiku. Karoserija mu je bila
od poliestera sa dva sedišta i malim prostorom za prtljag. I tačno, imao je mali
diesel motor od neke poljoprivredne mašine sad da li je bio Lamborghini ili
Lombardini ne znam ali se sećam da sam ga davno video na ulici i da je bio dosta  
bučan i ružan ali to je bilo davno. Da su nastavili možda bi danas taj autić
izgledao sasvim drugačije i bio puno bolji ... Dobro kažeš, petljalo se ali se barem petljalo ...


Inače, puno testova automobila u PDF formatu može se besplatno preuzeti
sa ovog linka. Traže da se plati samo za novije a oni stari su besplatni.


http://www.avto-magazin.si/avtomobilski-testi/

Sitnica po sitnica čini savršenstvo a savršenstvo nije sitnica ...

Offline borna

  • Senior member
  • *****
  • Postova: 2038
(Nema naslova)
9108 « Odgovori #13 : 25 Prosinac 2007 15:20 »
Citat:
25.12.2007. 21:15 bora2cv napisao-la je:


.


Inače, puno testova automobila u PDF formatu može se besplatno preuzeti
sa ovog linka. Traže da se plati samo za novije a oni stari su besplatni.


http://www.avto-magazin.si/avtomobilski-testi/




Bilo je to sve davno tako da su mi samo djelići mozaika ostali u glavi,male je bolje kad mi neko pomogne kao ti a ima ih još koju učestvuju u toj slagalici.PDF je jedno,a stari prospekti i stare novine su nešto drugo.Imaju miris(prije smrdež :crvenausta:  :crvenausta: ) formate vrste papira a i interesanto je čitati što su tada novinari pisali.Sjećam se da su o Alfi od 60 KS pisali da starta kao mačak kome staneš na rep.A sad m Renoovac iz NS podsjetio da je Kompas imao i rent-car cabriolet Trabante.
Svakako kako sam rekao i Siniši poželjno je znati i o modelu 1:1.

markopot

  • Gost
(Nema naslova)
9119 « Odgovori #14 : 26 Prosinac 2007 04:35 »
Nisam karakter i sad me sram. Ipak ce mali kod mene ostati stvar sakupljanja kao i 1:18. Kada sam vidio slike ovih malih istocnjaka nisam mogao odoliti. Kupio sam sve koje sam vidio na eBayu.


http://search.ebay.de/Sternquell_W0QQ_trksidZp1638Q2em124QQcatrefZC6QQdfspZ32QQfclZ3QQfromZR10QQfrtsZ0QQftrtZ1QQftrvZ1QQga10244Z10425QQsabfmtsZ1QQsaobfmtsZinsif