9. FAZ

Novi Festival Autića Zagreb održat će se u Zagrebu, Voćarska 71 10.06.2017. od 12 sati
Tko je tko

Novi članovi, predstavite se ovdje
Autić-putnik

Autić-putnik: najbolji mainline po svijetu
Naj autić

Izbor za najbolji mainline autić 2016. godine
Custom

Prerade die-cast modela
KK Autići

Klub kolekcionara "Autići", Osijek
Hot Wheels

Pregled Hot Wheels izdanja
348 GTS BBR

BBR Ferrari 348 GTS 1993 1/43, limited 10 pcs

Autor Tema: Predsjednički modeli  (Posjeta: 6109 )

Offline dmj

  • Veteran na forumu
  • ******
  • Postova: 5554
Odg: Predsjednički modeli
155733 « Odgovori #30 : 25 Prosinac 2015 21:03 »
svakako jedan od automobila koji me jako zanima, jer je povijesno vrlo interesantan, pa iako nije bas bas predsjednicki, svakako je bitan i za nasu povijest.
tema je atentat na jugoslavenskog kralja u marseilleu 1934. o povijesnim okolnostima necu, nije ovo mjesto za to, uglavnom radi se o delage-u d6-11 iz 1933. vidio sam sestice na ebayu ali nijedan iz serije 11....
uglavnom, cak i kad bi ga nasao, auto bi morao biti preradjen, naime zadnji dio krova je odrezan, zbog cega je atentator i uspio..
.

Zasad ne postoji model, koliko mi je poznato čak ni neki maloserijski kit.

No nalazi se na listi modela koji su odredili povijest ovih krajeva, a koje planiram napraviti u 1/43 i ponuditi na kioscima čim to uzmognem isfinancirati. Prvi koraci su već pripremjeni, uplatio sam loto...
Via Ciro Menotti 322

Offline berson

  • Nov na forumu
  • Postova: 20
Odg: Predsjednički modeli
155745 « Odgovori #31 : 26 Prosinac 2015 07:30 »
toga sam se i bojao. ali, na stranu to. koliko bi kostala izrada takvog modela u recimo 1000 kom? dakle, ne prateci troskovi, vec samo fizicka izrada i naravno dizajn...
naime, radim sa eu fondovima, iznenadili biste se sto sve oni sufinanciraju, pa samo iz znatizelje...otprilike cijena, bez marketinga,admin i takvih troskova?  :eureka:

taj bi se auto mogao plasirati i svima onima kolji skupljaju royal aute, pa aute 30-ih, a i delage je koliko sam vidio na ebayu highly collectible?

Offline Disco Volante

  • Global Moderator
  • Veteran na forumu
  • *****
  • Postova: 5684
Odg: Predsjednički modeli
155772 « Odgovori #32 : 26 Prosinac 2015 11:57 »
Ne lupamo. Rextoys radi ružičasti Cadillac V16 s figuricom Ciccioline s otkrivenim atributima...

Zli vas dvojica! Ja pazim da nam Medo ne padne preko ruba i da ostane s ove, je li, čestite strane kinematografije..  :grin:
"La vita è troppo corta per non guidare italiano"

Offline dmj

  • Veteran na forumu
  • ******
  • Postova: 5554
Odg: Predsjednički modeli
155774 « Odgovori #33 : 26 Prosinac 2015 12:13 »
toga sam se i bojao. ali, na stranu to. koliko bi kostala izrada takvog modela u recimo 1000 kom? dakle, ne prateci troskovi, vec samo fizicka izrada i naravno dizajn...
naime, radim sa eu fondovima, iznenadili biste se sto sve oni sufinanciraju, pa samo iz znatizelje...otprilike cijena, bez marketinga,admin i takvih troskova?  :eureka:

taj bi se auto mogao plasirati i svima onima kolji skupljaju royal aute, pa aute 30-ih, a i delage je koliko sam vidio na ebayu highly collectible?

Cijena izrade novog kalupa kod Ixa ili Eligora je oko 20.000 dolara, a pojedinog modela nakon toga, ovisno o detaljima, od 2 dolara naviše. Zapravo se može nešto poput Legendarnih pokrenuti za razmjerno malo novaca - nekoliko stotina tisuća kuna. Problem je spor povrat uloženog. Ako se ide na kioske, Tisak plaća s odgodom od 2,5 mjeseca, a remitenda kad se proda, proda se. Ako se prodaje drugim kanalima povrat je još i sporiji.

Moj san je serija u kojoj bi bili Graf & Stift nadvojvode Franje Ferdinanda, najzanimljiviji auti Karađorđevića, Tita, Pavelića... Značajni lokalno rađeni ili proizvođeni modeli ex-Yu, pa filmski modeli od busa iz Ko to tamo peva do Porschea beogradskog fantoma... Ima materijala ohoho...
Via Ciro Menotti 322

Offline DS

  • Veteran na forumu
  • ******
  • Postova: 5702
Odg: Predsjednički modeli
155779 « Odgovori #34 : 26 Prosinac 2015 14:39 »
...ha, zašto bi to trebao bit baš Tisak ( iako imaju svoje trafike ) zašto ne neki od lanaca hipermarketa ili još bolje firme tipa INA , itd ? :85565: , a možda i knjižare ...

...samo neka razmišljanja, ali zapravo itekako podržavam ovu ideju i nadam se realizaciji iste ... :85565: :85565:

Offline berson

  • Nov na forumu
  • Postova: 20
Odg: Predsjednički modeli
155787 « Odgovori #35 : 26 Prosinac 2015 18:28 »
ah....taj graf & stift...to je stroj!

iako moram reci da sam vidio na netu jednu dioramu delagea od karadjordjevicevog atentata. a pro pos te serije, ja bi 2 litre krvi u cugu dao...imam i listu....

Offline bakugan

  • Veteran na forumu
  • ******
  • Postova: 9150
Odg: Predsjednički modeli
155788 « Odgovori #36 : 26 Prosinac 2015 18:33 »
Ja imam Lanciu Flaminiju s talijanskim predsednikom Pertinijem, a stiže mi i Astura s Musolinijem!!!!


ja san čuja da ga šalje u Dalmaciju da se malo zgrije prije sniga i Zagrebu  :alikako: :alikako: :alikako: :alikako: :hehehe: :hehehe: :hehehe: :hehehe:

Offline berson

  • Nov na forumu
  • Postova: 20
Odg: Predsjednički modeli
155794 « Odgovori #37 : 26 Prosinac 2015 22:02 »
@dmj: taj bus iz ko to tamo... je nekakav mercedes iz 50-ih mislim...vidio na netu i na ebayu, ali opet bi mi ga neko trebao doradit...ove ruke osim tipkanja i nekad istiskivanja prishteva nisu za tako fin posao.
osim tog busa, trebam nekako preradit mali fiatov kombi 850 u zastavinog "kombiku" bar svjetla iz kruga u kvadrat...
citam i gledam ovo sto ljudi rade tuninge i chuda po forumu....

kapa dolje!!!

Offline dmj

  • Veteran na forumu
  • ******
  • Postova: 5554
Odg: Predsjednički modeli
155796 « Odgovori #38 : 26 Prosinac 2015 23:26 »
Pisao sam o tom busu prije desetak godina...

(egida) Legende

(nadnaslov) Čuveni filmski autobus nalazi se u Zagrebu

(naslov) Vozi, Miško!

(podnaslov) Otišao je za Beograd s firmom Krstić, tamo odletio u zrak – a zapravo je proizveden poslije rata! Predstavljamo vam kultno vozilo iz još kultnijeg filma «Ko to tamo peva».

(piše) Dino Milić-Jakovlić

Jedan od najpopularnijih filmova u bivšoj državi zasigurno je bila komedija Slobodana Šijana «Ko to tamo peva» iz godine 1980. Taj film obarao je rekorde gledanosti (uspjevši čak i u inozemstvu, primjerice u Francuskoj), toliko ušavši pod kožu publici da je nekolicina dijaloga ušla u svakodnevni govor, pogotovo slavna rečenica Pavla Vuisića (oca Krstića) Aleksandru Berčeku (sinu): «Vozi, Miško!» I, baš poput glumaca, dijaloga i situacija, tako je i prometalo koje je Miško vozio ušlo u, ako ne baš legendu, a ono sigurno u narodnu predaju. Još i danas, kad se netko vrati iz kakve siromašne zemlje i opisuje prastare, derutne autobuse kakvi ondje još redovno prometuju, najčešće će se poslužiti usporedbom «ma to ti izgleda kao onaj bus iz «Ko to tamo peva»».

Romantična legenda, koju većina ljubitelja tog filma vjerojatno zamišlja, pretpostavlja da je filmska ekipa pronašla neku staru krntiju, predratni, zapušteni autobus u kakvom šumadijskom zaseoku, jedva ga potom osposobivši za snimanje, te na kraju rasturivši u eksploziji njemačkih bombi po dolasku u Beograd. No, moramo vas razočarati: nije uopće tako. Autobus korišten u snimanju filma filmski je veteran iz voznog parka zagrebačkog Jadran filma, peć na ugljen u filmu bila je samo lažnjak, dostojanstveno nosi svoje godine i... ehm, teško nam je priznati, nemojte zamjeriti, ali moramo vam razbiti i zadnju iluziju. Tih godina, vidite, i nema toliko. Zapravo, svega pedesetak – riječ je o modelu koji datira s početka pedesetih godina. Petog i šestog travnja 1941, kada se odvija radnja filma, ovaj model nije postojao niti na crtaćim daskama, a vjerojatno još ni u glavama Mercedesovih inženjera. U doba snimanja filma bio je star između dvadeset i pet i trideset godina, približno današnjem prosjeku starosti autobusa na hrvatskim cestama. Zapravo, jedini dio današnjeg autobusa koji datira iz vremena drugog svjetskog rata je naknadno ugrađen, neoriginalan Dodgeov motor.

Mercedes-Benz O 3500, model korišten u filmu, predstavljen je na sam Badnjak, 24.12.1949. U povijesti Mercedesovih autobusa zauzima posebno mjesto: svi su raniji modeli rađeni u Sindelfingenu, a ovaj je prvi napravljen u Mannheimu, koji je i danas centar proizvodnje autobusne game proizvođača s trokrakom zvijezdom. Do godine 1955. proizvedeno ih je preko šest tisuća, što ga je činilo uvjerljivo najpopularnijim modelom na tržištu. Jedan od razloga za to bio je pouzdan šesterocilindrični OM 312 diesel motor (jeste li se oporavili od šoka da je ona peć bila samo za potrebe filma?), zanimljivo, razvijen na osnovi benzinskog agregata Opel Blitza. Ovaj nešto manje od devet metara dugačak model bio je ujedno i zadnji Mercedesov «njuškaš», zajedno s većim bratom O 6600, čija će H izvedenica s ravnom prednjom stranom kabine i motorom straga označiti prekretnicu u dizajnu. Ravna će kabina već potkraj pedesetih postati općeprihvaćeni standard, čemu svjedoči i autobus iz kultnog filma «H-8» Nikole Tanhofera. Kada smo već spomenuli «H-8», jeste li ikada uočili ovaj zanimljiv detalj: radnja se i ponajboljeg srpskog i ponajboljeg hrvatskog filma u najvećoj mjeri odvijala upravo u autobusu!

A ovaj je O 3500 odglumio svoje u nizu filmova, nerijetko i u ratnim dramama i koprodukcijama, samim time se pretvarajući dvadesetak godina starijim no što zapravo jest. Ako je njegova najpopularnija i najobljubljenija uloga ova kod Šijana, najomraženija je svakako još jedna u kojoj se pretvara starijim nego što jest: da, u ovom je istom autobusu Lordan Zafranović snimio onu degutantnu scenu pokolja u «Okupaciji u 26 slika». Svatko od nas ima neku tamnu mrlju iz prošlosti, ne zamjerimo to ni ovom našem filmskom junaku. Najvažnije je da nam je sačuvan, nalazi se u Zagrebu, u voznom je stanju, iako danas zbog slabašne filmske produkcije gotovo nikada ne izlazi na set. Sigurni smo, kad se ponovo nađe ondje, da će ga filmski šminkeri znati uljepšati – nas je malo razočarao ponekim derutnim detaljima, ali to je normalno za vozilo koje već petnaestak godina uglavnom miruje. Usprkos razočaranju što nije niti temeljito obnovljen niti barem ostavljen da izgleda kao u «Ko to tamo peva», kada sam ga ugledao u studiju Jadran filma, gdje su snimljene ove slike, pomislio sam kako bih ga jako volio odvesti doma, restaurirati (u izdanje iz filma, razumije se) i ponosno se šepuriti najvećim i najkultnijim prometalom na skupovima oldtimera... Ma, zapravo, lažem... Pomislio sam – razumjet ćete – kao i u masu drugih situacija kada se zateknem pred kakvim lijepim starim vozilom ili mladom ženom, samo jedno: «I tata bi, sine.»
Via Ciro Menotti 322

Offline berson

  • Nov na forumu
  • Postova: 20
Odg: Predsjednički modeli
155842 « Odgovori #39 : 28 Prosinac 2015 08:46 »
Pozdrav još jednom...

U kjontekstu ove skupine automobila "predsjednički", jedan koji svakako namjeravam nabaviti je i famozni "Ćaćin" BMW. Taj automobil je jedno od rijetkih vozila koje je direktno utjecalo na društvene tokove i kao takav svako će imati mjesto u mojoj kolekciji. Namjerno neću o detaljima, jer ova tema je takva da bi zahtjevala i pojašnjenja nekakvih političkih okolnosti, a o tome ja sigurno neću na ovom forumu, da ga ne kontaminiram... Uostalom, svi znate o čemu se radi...

Uglavnom, našao sam dvije fotografije automobila sa identičnom registarskom oznakom (ZG 9636 AP). I to je evidentno BMW 7... ali ako pogledam prednje farove, to nije isti automobil??? i opet, našao sam na netu da je jedan iz 2004. (745 Li) a drugi iz 2008. (760 Li Security). Taj iz 2008. bi trebao biti taj za kolekciju...

Molim, ako netko zna nešto o ovim modelima, da mi potvrdi da je to definitivno 760 Li security....

Offline isporcic

  • Veteran na forumu
  • ******
  • Postova: 8113
Odg: Predsjednički modeli
155847 « Odgovori #40 : 28 Prosinac 2015 10:37 »
toga sam se i bojao. ali, na stranu to. koliko bi kostala izrada takvog modela u recimo 1000 kom? dakle, ne prateci troskovi, vec samo fizicka izrada i naravno dizajn...
naime, radim sa eu fondovima, iznenadili biste se sto sve oni sufinanciraju, pa samo iz znatizelje...otprilike cijena, bez marketinga,admin i takvih troskova?  :eureka:

taj bi se auto mogao plasirati i svima onima kolji skupljaju royal aute, pa aute 30-ih, a i delage je koliko sam vidio na ebayu highly collectible?

Hehe, EU fondovi.
Kolega dmj će možda moći reći nešto o pripremi modela za proizvodnju  :allocafe:

edit, već je :-)

Offline berson

  • Nov na forumu
  • Postova: 20
Odg: Predsjednički modeli
155853 « Odgovori #41 : 28 Prosinac 2015 11:37 »
@isporcic....

Ma Vi biste se iznenadili da znate (ako ne znate hehe), zas što se povlače sredstva iz EU fondova. Samo treba razraditi priču i fino je zapakirati...
Onda slijedi aplikacija i ako sve ima smisla, to je to...

Ja nisam ni 5 minuta razmišljao o konkretnoj priči ali svakako postoje varijante. Ja bih se nekako trebao informirati o procesu proizvodnje tih autića... tj bar tih odljeva.

Sigurno postoje modusi da se ta priča o finoj mehanici progura kroz  "Erasmus"- kroz određenu suradnju tehničkih učilišta.... Nadalje, za poticanje tehničke kulture postoji niz fondova, samo to je onda ozbiljan projekt koji u sebi nužno mora imati multi-disciplinarnost.

Nadalje, kroz tzv cross-border suradnju država (određenih udruga i/ili institucija) postoji niz mogućnosti...

Također, prolazi priča o start-upima, malim poduzećima koja (sad tu priča ide u 2 kraka):

 1. neko poduzeće koje je to već radilo ili radi, pa treba unapređenje;
2. neko poduzeće koje bi proširilo proizvodnju na taj vid posla (proizvodnja malih autića ili kitova, itd.)

Sad, da se ne lažemo, mi skupljači imamo želju samo krajnjeg proizvoda, ali benefiti (tipična riječ u mom svakodnevnom poslu hahaha) su tu višestruki!

Ma mislim, ovo je samo najgrublja priča iz moje glave, ali ZNAM da se MOŽE :)))

Samo kažem, premalo znam o samoj proizvodnji...

Offline dmj

  • Veteran na forumu
  • ******
  • Postova: 5554
Odg: Predsjednički modeli
155858 « Odgovori #42 : 28 Prosinac 2015 13:03 »
Razgovarao sam malo o tome s još jednim članom ovog foruma prije nekoliko mjeseci, čovjek je također pisao neke programe za povlačenje EU fondova i nudio pomoć. I ja mislim da je moguće, no problem je nositelj projekta, startup ili postojeća firma dedicirana tome. Privlači me ta ideja, ali nemam uvjeta biti pokretač uz sadašnji posao, fuševe, kredite, podstanarstvo... Mogu dati djelomičan know-how i pomagati, no ne i biti nositelj projekta.
Via Ciro Menotti 322

Offline berson

  • Nov na forumu
  • Postova: 20
Odg: Predsjednički modeli
155859 « Odgovori #43 : 28 Prosinac 2015 15:22 »
ok.
oprostite, ja nisam niti sugerirao da bi to trebala biti neka fizicka osoba. ciljne grupe aplikanata za eu sredstva, a i za ostale potpore u ovom kontekstu jesu:
- trenutni proizvodjaci npr. igracaka ili slicnih proizvoda od metala, tj. oni kojima bi proizvodnja polugotovih ili gotovih modela u razmjeri bila nadogradnja, prosirenje postojeceg asortimana...
- skole ili ucilista na kojima se izucava tematika koja ima veze sa znanjem potrebnim za izradu modela
-mali poduzetnici (obrtnici) koji se bave finim proizvodima od metala
-udruge koje promicu ocuvanje povijesnih vrijednosti (o ovome bih morao posebno elaborirati,ali ima varijanta).

ima tu jos dosta za elaboraciju...samo treba par motora koji ce zakotrljati pricu....a u konacnici zasto hrvatska ne bi imala svog proizvodjaca scale modela?

Offline dmj

  • Veteran na forumu
  • ******
  • Postova: 5554
Odg: Predsjednički modeli
155888 « Odgovori #44 : 29 Prosinac 2015 09:04 »
Da, jasno, ja samo govorim iz vlastite perspektive. Po meni je to i bez potpore potencijalno isplativ projekt, ali s nedovoljno atraktivnim vremenom povratka uloženog da zaintrigira one koji bi ga mogli isfinancirati.
Via Ciro Menotti 322